Pakje naar Engeland

Een paar maal per jaar stuur ik een pakje naar mijn dochter in Engeland. Vaak zijn er problemen onderweg, meestal in het land dat nu eindelijk uit de EU wil stappen. Ik vrees dat ze er gewoon niet thuishoren.

Een paar dagen nadat ik het verstuurd had keek ik op de track&trace van PostNL om te zien of het al in de buurt was. Tot mijn stomme verbazing stond daar “address unknown”. Ik typte de postcode in bij google-maps en de pin viel bijna in hun woning. Hoezo adres onbekend? Ik tweette met PostNL en die bleken het ook niet zo te begrijpen. Mijn oog viel toen op de niet al te nadrukkelijke link Track parcel through network partner. Een klik en daar was ik bij yodel.co.uk aangeland. Een paar kliks verder stond het iets anders maar het kwam op hetzelfde neer:
We were unable to locate your property. Please chat to us. Leuk, maar het vakje met de chat vertelde me steeds dat ze druk aan het chatten waren. De volgende dag ’s avonds laat lukte het me eindelijk om met ze in contact te komen. Uiteindelijk kreeg ik een mobiel telefoonnummer van de bezorger/-ster. Zonder de +44 en met de 0.  Ik moest dan contact opnemen met hem/haar voor nadere uitleg over waar het was? Onbegrijpelijk!
De volgende middag besloot ik dat dan toch maar te doen met een smsje omdat ik vreesde dat het pakje anders terug zou komen naar NL.

Wel een mobiele telefoon in de van maar niet in staat om een postcode in een of andere satnav in te voeren. De naam Yodel geeft me niet meteen vertrouwen. In mijn ogen blijven het jodelaars.

pakjefred-yodelbezorgd

Eén gedachte over “Pakje naar Engeland”

Reacties zijn gesloten.